preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vjekoslav Parać Solin

Login

Ispis potvrda
Pitaj? Ne skitaj!


"Pitaj? Ne skitaj!" je online savjetovalište NZZJZ-a gdje učenici mogu postavljati pitanja na koja će im odgovor dati stručnjaci za mentalno zdravlje. 

Sigurna mreža - Kviz

Online nastava

Arhiva - online nastava

eTwinning

EU - Kutak za učenje

 

Hrabri telefon

Sponzori i donatori

Školski projekti

Čuvari baštine

Tiramoli malih Solinjana

SHE projekt

Salonapolis

COVID-19

Istražili smo...

Pitaj ravnatelja

Za roditelje

Brošura

Priloženi dokumenti:
Vatrogasci-edukativna brosura.pdf

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 10. 2012.

Ukupno: 428380
Ovaj mjesec: 2482
Ovaj tjedan: 1054
Danas: 71
Vijesti i obavijesti - školska godina 2023./2024.
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dan svjesnosti o autizmu
Autor: Nada Topić, 3. 4. 2023.

Dan svjesnosti o autizmu obilježava se diljem svijeta  2. travnja. I ove godine se u Hrvatskoj obilježio ovaj dan nizom manifestacija kako bi senzibilizirali javnost i informirali o izazovima s kojima se susreću osobe s poremećajem autizma.


Prema Američko psihijatrijskom društvu ,1994.godine, definicija  autizma je:
  • Autistični poremećaj je cjeloživotna razvojna nesposobnost koja ometa osobe u razumijevanju onoga što vide, čuju ili osjećaju.
  • Autizam uvjetuje problem osobe u: komunikaciji, ponašanju i društvenim odnosima.
  • Autizam je razvojno-pervazivni poremećaj koji karakteriziraju:
             a) oštećenja u komunikaciji i socijalnoj interakciji
             b) ograničeni, repetitivni i stereotipni modeli ponašanja, interesa i aktivnosti
 
                      Opće karakteristike osoba s autizmom
 
1.  Vizualni stil učenja nasuprot auditivnom stilu
2.  Uzak spektar interesa
3.  Otpor prema minimalnim promjenama u rutini
4.  Mehaničko pamćenje
5.  Problemi u združenoj pažnji
6.  Usmjereni na detalje, ne vide smisao cjeline
7.  Problemi planiranja i organizacije rada
8.  Anksioznost
 
                                              Savjeti
 
  • koristiti vizualne poticaje za: dnevni raspored, tjedni raspored, liste aktivnost, socijalne situacije (PECS-sustav)
  • pojednostavniti verbalne upute, paziti na visinu glasa jer su auditivno osjetljivi
  • davati uputu po uputu, pisati upute
  • jasno izraziti svoja očekivanja, ne samo izgovoriti “ne”
  • podučiti dijete o različitim izrazima lica koja odražavaju emocije
  • stvoriti prilike za razgovor o osjećajima osoba ili likova u priči
  • dati učeniku neku dužnost u razredu i nagraditi ga za učinjeno
  • označiti jasan početak i kraj aktivnosti koristeći tajmere (sat)
  • po potrebi, planirati promjene aktivnosti (rad, odmor, nova aktivnost) uz pomoć rasporeda sa slikama ili simbolima
  • kroz igru potaknuti interakciju s vršnjacima, naizmjeničnost i dijeljenje nekog sadržaja ili aktivnosti 
  • ograničite izbor aktivnosti ili mogućnost odgovora u nekom zadatku
  • poticati samostalnost postupnim smanjivanjem podrške odrasle osobe ili pomoćnika u nastavi, ako je to moguće
  • ne postavljati pitanja otvorenog tipa, to su najteža pitanja koja su djeci zbunjujuća
  • potpitanja usmena i pismena su im dobar oslonac za odgovore 
  • za slijed aktivnosti potrebna su im jasna struktura, red i pravila

Izvori:
1. Remschmidt H.: Autizam: Pojavni oblici, uzroci, pomoć.
    Naklada Slap            
2. Agencija za odgoj i obrazovanje: 
   Poučavanje učenika s autizmom - školski priručnik

Pripremila: Diana Burazin, prof. logop.

 

 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju