preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vjekoslav Parać Solin

Login

Ispis potvrda
Pitaj? Ne skitaj!


"Pitaj? Ne skitaj!" je online savjetovalište NZZJZ-a gdje učenici mogu postavljati pitanja na koja će im odgovor dati stručnjaci za mentalno zdravlje. 

Sigurna mreža - Kviz

Online nastava

Arhiva - online nastava

eTwinning

EU - Kutak za učenje

 

Hrabri telefon

Sponzori i donatori

Školski projekti

Čuvari baštine

Tiramoli malih Solinjana

SHE projekt

Salonapolis

COVID-19

Istražili smo...

Pitaj ravnatelja

Za roditelje

Brošura

Priloženi dokumenti:
Vatrogasci-edukativna brosura.pdf

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 10. 2012.

Ukupno: 428387
Ovaj mjesec: 2489
Ovaj tjedan: 1061
Danas: 78
Vijesti i obavijesti - školska godina 2023./2024.
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Europski dan logopedije
Autor: Nada Topić, 3. 3. 2023.

Europski dan logopedije obilježava se  6. ožujka. Svake je godine taj dan posvećen određenoj problematici s područja jezično-govorno-glasovne komunikacije kojom se bave logopedi. Tema Europskog dana logopedije u 2023. godini jest   "Uloga logopeda u jedinicama intenzivne skrbi".


Intenzivna skrb – zašto logoped?
Nakon proživljenog moždanog udara, pacijenti su najčešće smješteni u jedinicu intenzivne skrbi zbog potrebe za povećanim i stalnim praćenjem od strane medicinskog osoblja. Iako uz jedinicu intenzivne skrbi vezujemo one najteže medicinske slučajeve, ona je također i mjesto liječenja onih pacijenata kojima prijeti ponovno ponavljanje moždanog udara. U kategoriju pacijenata čije je stanje potencijalno reverzibilno spadaju i pacijenti oboljeli od moždanog udara. Uz pravovremeno liječenje i rehabilitaciju započetu unutar 24 sata nakon moždanog udara, vjerojatnost pozitivnih ishoda daleko je veća. Medicinsko osoblje se najprije pobrine za zbrinjavanje vitalnih funkcija bolesnika i normaliziranje istih. 

Jezični poremećaj koji nastaje nakon moždanog udara i ostalih trauma mozga naziva se AFAZIJA.
Jezične teškoće mogu biti prisutne u svim jezičnim sastavnicama (fonologiji, morfologiji sintaksi, semantici i pragmatici), kroz sve modalitete (slušanje, čitanje, pisanje, pjevanje), te u ekspresiji i razumijevanju govora (Papathanasiou i sur., 2013).
Medicinsko osoblje se najprije pobrine za zbrinjavanje vitalnih funkcija bolesnika i normaliziranje istih, a u idealnom slučaju odmah po zbrinjavanju vitalnih funkcija trebala bi započeti logopedska rehabilitacija. 
Zadaća logopeda je da pomno izabranim stimulacijama ponovno dovodi moždane funkcije u red, pokušavajući maksimalno iskoristiti sve dijelove mozga. Upravo iz tog razloga se najviše napretka vidi u toj ranoj fazi rehabilitacije, kada je sve još relativno fragilno. Iz dana u dan logoped određuje kratkoročne ciljeve koje može lako evaluirati i time vidjeti pomak. Uz govor i jezik, logoped u suradnji s nutricionistom i liječnikom određuje konzistenciju hrane koju će pacijent uzimati ovisno o mogućnostima gutanja koje je ispitao, vježba strukture koje sudjeluju u gutanju i s poboljšanjem modificira konzistenciju kako bi se pacijent što više vratio u stanje prije udara.

Izvor:  Logoped.hr

Pripremila: Diana Burazin, prof. logop.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju